Fra august er det GRØNT som gjelder!

Vi avslutter sommeren og barnehageåret 2020-21på grønt nivå. Og da kan vi også planlegge for en normal oppstart og tilvenning. Hurra!

Det fylles opp igjen i rommene i Huskestua. Den tradisjonelle fellesferien er de absolutt roligste ukene gjennom hele sommeren. Nå er de fleste barn og ansatte tilbake fra velfortjente ferier. Håper alle har hatt herlige sommerdager - også når det ikke var feriefri.

Denne uka, dvs mandag, flytta 3-åringene over fra liten til stor avdeling. Det er en ganske stor overgang for noen, mens andre har stått klare i ukesvis. Noen får med dette gå på samme avdeling som eldre søsken, og det er det mange som ser fram til. Vi sender med en kjent voksen fra småbarnsavd disse dagene for å gjøre overgangen lettest mulig - på samme måte som i den tilvenningsuka i juni.

I høst er det få helt nye barn på stor avdeling, ett hver til MiM og Slutten. (2015 og -18-kullene var nokså like store.) Mandag 16. er den største innrykksdagen. I løpet av halvannen uke tar vi så i mot ni 1-2-åringer. Vi gleder oss veldig.

Huskestua barnehage er klar til å starte opp sitt 32. år!