Gult nivå og forkorta åpningstid fra torsdag 16.12.

Alle barnehager er fra 16.12 på gult smittevernnivå. I Stavanger går man strengere til verks i barnehagene som har påviste smittetilfeller og høyt fravær i personalet.

I Huskestua har vi hatt flere smittetilfeller på en avdeling. Alle de som var smitta er pr 16.12. ute av karantene. Det er ikke påvist flere tilfeller av covid i uke 50.

Vi velger å benytte oss av muligheten til å korte ned åpningstiden med 1 time, i første omgang torsdag 16. og fredag 17. Dette pga gult nivå begrenser omfordeling av ansatte mellom kohorter, samt at symptomer kan dukke opp inntil 10 dager etter positiv test.

Dersom situasjonen i uke 51 tilsier at vi bør/kan endre åpningstiden ytterligere, kan vi gjøre det på kort varsel. Alle foreldre blir kontaktet via SMS og mail.

Vi beklager ulempene dette kan medføre for familiene. I Huskestua har vi egentlig klart oss ganske godt, og vi stenger ikke ned dersom det ikke er nødvendig. La oss samarbeide godt for at situasjonen skal holde seg sånn. Følg tiltakene som gjelder; hold avstand, bruk munnbind i levering og henting, ikke kom i barnehagen hvis du eller barnet har symptomer, ha lav terskel for hurtigtesting.

OG - Det er lov å bære blid! :-)

Alt blir bra!