Nytt barnehageår 24-25

Alle ansatte er tilbake fra ferie, og gleder seg til å ta fatt på nok et år i Huskestua barnehage - der barna teller! VELKOMMEN alle sammen, til barnehageåret 2024-25!

Noen av de nye barna har allerede hatt sin første dag i barnehagen. I høst er det flest småsøsken blant 1-åringene, og da kjenner nok både vi ansatte og foreldre på en sterkere trygghet. Relasjonene er allerede etablerte, og småsøsken har vært med og levert og hentet storesøsken gjennom flere måneder.

Det betyr imidlertid ikke at oppstarten vil bli helt uten humper i veien! Vi er bevisste på at alle nye barn skal få en gradvis og god tilvenning. Derfor fordeler vi oppstarten over et par uker, slik at nytt barn og primærkontakt skal få noen dager sammen før nok et nytt barn krever primærkontaktens oppmerksomhet. Vi holder også en ansatt på avd "fri" for å ta i mot nye primærbarn, slik at denne kan ha sitt fokus på de "gamle" barna.

Dere møter stort sett bare kjente fjes i personalgruppa, men noen interne rokkeringer er gjort mellom avdelinger, og en og annen vikar vil nok dukke opp. Det tåler vi godt, når personalgruppa er så stabil som den er.

Dagli' gleder hilser alle et GODT NYTT BARNEHAGEÅR :-)