Foreldreundersøkelsen 2022. Best i byen!

Vi er stolte! Nok en gang har foreldrene våre, gjennom foreldreundersøkelsen, vist oss at de er svært godt fornøyde med det barnehagetilbudet Huskestua gir. Og nok en gang er vi best i byen! (Som en av sju, men ligavel!)

Norske barnehager møter krav og forventninger fra mange hold. Vi har et viktig samfunnsoppdrag, vi er regulert gjennom lover og regler for alle alle type forhold. Vi har høye forventninger til oss selv, men for å i det hele tatt kunne drive den barnehagen vi er så glad i, må vi ha kunder (foreldre) som ønsker at akkurat vi skal ta vare på øyenstenene gjennom dagen/uka/måneden/året.

Av alle spørsmålene som blir stilt i undersøkelsen, ser vi ekstra nøye på områdene Relasjon mellom barn og voksen, Barnets trivsel og Barnets utvikling. Jeg har lyst til å kommentere særskilt på ett av dem.

Vi skåres til 4,8 på området Relasjon mellom barn og voksne. Det er en høy poengsum, som i realiteten er høyere når det gjelder relasjonene. Ett av fire underspørsmål i den kategorien gjelder nemlig bemanningstetthet. Den burde vært bedre - synes både vi ansatte og foreldrene, som gir skåre 4,5. Hadde vi hatt høyere grunnbemanning, er vi helt sikre på at vi kunne gjort en enda bedre jobb for de ungene som trenger en trygg voksen tett på, og vi hadde vært flere ansatte i endene av dagen. Dette er en politisk sak som vi, som borgerer og velgere, kan være med å påvirke. Det er kommunevalg til høsten ....

Likevel, vi er takknemlige og glade over (fjor)årets resultat.

På spørsmålet Hvor fornøyd er du totalt sett med barnehagen din?, skårer vi 4,9 av 5 mulige. Det er en eneste barnehage i Stavanger som skårer 5,0. Vi er sju barnehager som deler skåren 4,9. Det er dette ene spørsmålet som avgjør rangeringen som blir offentliggjort i aviser m.m.

Vi skal fortsette og jobbe godt for å leve opp til forventningene og vårt eget slagord: Huskestua barnehage - Når barna teller!

HOVEDTALL FORELDREUNDERSØKELSEN 2022